Перейти до категорій товарів Перейти до кошика Перейти до навігації

Як підготувати велосипед до сезону


Зміст


У ці дні на вулиці починає теплішати, і, попри несприятливу ситуацію з пандемією, це витягує нас усіх на свіже повітря. Хтось гуляє лісом, хтось бігає, але ми, любителі велоспорту, витягуємо велосипед. Більшим фанатам, які навіть у зимові місяці не давали перерви велосипедам, потрібно лише виконати легке технічне обслуговування та продовжити далі долати кілометри.

 

 

      Команда Liberta Tour

Адам

23 роки, студент університету за спеціальністю хімічні та харчові машини та обладнання. Адам приєднався як водій до експедиції у 2016 році під час поїздки в Україну, в останній поїздці по Словаччині він спробував себе як велосипедист команді Libertа.

 

 

Матєй

24 роки, професійний пожежник-рятувальник. Матей - найсильніший учасник велоекспедиції, в найскладніші моменти він підтримує експедицію фізично і психологічно.

 

 

 

Борис

23 роки, машиніст поїзда. Він є автором ідеї та засновником туристичного проєкту «Liberta tour,», він механік велосипедів та супроводжувальних транспортних засобів. Немає нічого, що він не міг би відремонтувати.

 

 

Мартин

26 років, професійний фотограф-оператор. Мартін відповідає за підготовку та медіапродукцію всього проєкту. Протягом усієї експедиції з камерою в руці він фіксує радісні та сумні моменти.

 

 

Лукаш

29 років, водій супровідного автомобіля - Feldy. Після останньої поїздки у 2016 році він вирішив, що здійснювати наступну поїздку на такому маленькому велосипеді з його колінами буде важко, і тому обрав вакантну посаду водія.

 

 

 

Головне вчасно

Згадане технічне обслуговування та перевірку технічного стану велосипеда мають виконувати всі та вчасно, поки майстерні велосервісу не переповнені, як це відбувається кожної весни. Основний огляд велосипеда може зробити кожен з нас сам вдома, після чого ми можемо вирішити, чи варто довірити велосипед експерту, чи ми можемо сміливо сісти на перші весняні кілометри. Наша Liberty відпочиває від літньої подорожі по Словаччині, тому ми покажемо основний огляд та технічне обслуговування звичайного гірського велосипеда.

 

Протектор велосипедної шини

З самого початку ми візуально перевіряємо протектори шин на наявність дефектів, і чи вже не настав час на їх заміну. Протектор велосипедної шини в ідеальному стані гарантує нам хороше зчеплення колеса з поверхнею місцевості, тим самим запобігаючи непотрібним дефектам або, в гіршому випадку, падінню. Візерунок протектора не повинен бути стертий, а борти протектора взагалі не повинні бути потріскані. Ми також перевіримо, наскільки шини накачані, відповідно, чи мають вони правильний тиск стосовно рівня поверхні, на якій ми хочемо їздити. Тиск має бути меншим на гірських та вищим на дорожніх велосипедах. У Liberty у нас 24 дюймові колеса, вмонтовані в шини Schwalbe, з якими ми мали лише три дефекти за 15 днів на трьох колесах, але які були викликані обідком, який не мав ізоляційної стрічки. Після цього ремонту внутрішні трубки коліс були майже безсмертні.

 

Колеса, спиці, ступиці

Наступним кроком буде перевірка самих коліс. Крутимо колеса і перевіряємо, чи немає у нас так званої "вісімки" - відхилення вбік. Якщо одне з коліс відхиляється вбік, і ми не маємо досвіду з ремонтом, рекомендуємо довірити колесо сервісним спеціалістам, щоб ми не зіпсували його ще більше під час домашнього центрування. Після перевірки ободка перевірте спиці, щоб жодна з них не була потрісканою і не розхитувалася. Нам вийшло зламати одну спицю за 1500 кілометрів. На щастя, це сталося в кінці дороги, і замінювати її не було потреби. Після перевірки спиць ми також подивимось на ступиці, чи не мають вони великий люфт або чи не видають дивні звуки, які можуть свідчити про проблеми з підшипниками. Якщо вам щось здається не в порядку і ви не можете ступицю розібрати, довірте велосипед майстрам. Ця частина велосипеда при поганому технічному стані може бути дуже небезпечною. У правдивості цього твердження ви можете переконатися у нашому фільмі, який ми зробили.

 

Гальма

Гальма - важлива складова кожного колеса. На Liberta їх два: одне переднє, яке завдяки своїй ефективності є більше як прикраса, і заднє, так звана антипедаль, яке інтегроване в ступицю й активується натисканням педалей назад. Можливо, у вас кращі гальма на велосипеді, і вам точно не варто забувати перевіряти їх або обслуговувати. Якщо у вас на велосипеді є диски, так звані гальма V, перевірте їх ефективність та стан гальмівних блоків, які не слід стирати. У разі використання дискових гальм, які можуть бути механічними або гідравлічними, ми також рекомендуємо перевірити стан дисків, які повинні бути прямими й не ковзати по колодках. У механічних гальмах перевірте сталевий трос на знос у будь-якій точці, гідравлічні гальма не повинні бути з повітрям. Це може проявитися в низькій ефективності гальмівної системи та відчутті, що тиск гальмівного важеля «гумовий», майже до керма. У цьому випадку необхідно замінити масло. Якщо у вас немає досвіду роботи з цим, то знову ж таки краще довірити велосипед професійному сервісу.

 

Вилка, амортизатор

У Liberta є одна велика перевага - його простота. Ні підвіски, ні передач, ні проблем. Але якщо у вас на велосипеді амортизаційна вилка керма або задня амортизаційна «незалежна» підвіска, зверніть на них увагу перед сезоном. Внутрішні ніжки вилки не повинні бути механічно пошкоджені, аби не пошкодити гумове ущільнення. З вилки або амортизатора не повинно витікати жодного мастила. Якщо ви давно володієте велосипедом і не приділяєте особливої ​​уваги вилці, ви потребуєте проведення для неї серйозного сервісу - заміну масла та ущільнювачів. Якщо вилка працює без серйозних проблем, достатньо обприскати внутрішні ніжки силіконовим мастилом, натиснути кілька разів і витерти насухо. Там, де масло розбризкується, слід бути обережним, аби воно не потрапило на гальмівний диск або ободок. Коли це станеться, ці компоненти потрібно знежирити спеціальним знежирювачем.

 

Кермо, сідло

Далі ми також перевіряємо кермо, його нахил та кріплення у штоку. Усі болти повинні бути затягнуті, як це необхідно. Ми також перевіряємо установку сідла, його висоту, нахил і затягування в рамі. Якщо під час руху з рами чути тріск, це може бути спричинено саме сідловим стрижень. Ми усунемо цю проблему, змастивши це місце вазеліном.Dále zkontrolujeme řídítka, jejich sklon a uchycení v představci. Všechny šrouby by měly být dotáhnuté na požadovaný moment. 

 

Рама

Коли ми вичистимо та вимиємо велосипед, ми візуально перевіримо стан рами. Ми приділяємо підвищену увагу зварним швам і з'єднанням, щоб у цих місцях не було тріщина, які могли б призвести до поломки рами під час руху. Ми також уважно розглянемо нижню трубу, на яку під час руху потрапляє різний бруд та каміння.

 

Трансмісія, ланцюги

Нарешті, ми перевіряємо трансмісію і передачі. Liberta знову має перевагу, у неї є лише одна передача. Вам залишається лише перевірити стан ланцюга, який витягується досить часто, і стан шестерень. Однак на кожному сучасному велосипеді є перетворювач, перемикання передач, стан якого ми повинні перевірити перед початком сезону. Перемикання має бути плавним і точним. Якщо це не так, ми можемо відрегулювати його безпосередньо на перемикачі або на важелі коробки передач на кермі.

Ми також перевіряємо стан ланцюга або за допомогою спеціального калібру, або за допомогою штангенциркуля, який встановлюємо на довжину 132 мм і вставляємо в щілини ланцюга. Якщо штангенциркуль туди не входить, ми повинні розглянути можливість заміни ланцюга, щоб уникнути дорогого ремонту, який включатиме заміну касети. Для дорожнього велосипеда ланцюг повинен мінятися кожні 3-4 тисячі кілометрів, а на велосипеді, де ланцюг більш напружений, наприклад, на гірському або на Liberta під час подорожі Словаччиною, ми повинні розглянути можливість заміни кожні тисячу кілометрів. Під час подорожі ми проїхали 1500 кілометрів, і ланцюги були настільки зношені, що їх тільки можна показувати як приклад. Коли ланцюг в порядку, очистить його за допомогою знежирювача чи спеціальною машинкою для мийки ланцюга. Витріть насухо і змастіть зазначеною мастилом, яке також насухо витріть після нанесення. Важливо, щоб змащувалися внутрішні ланки ланцюга, а не зовнішні поверхні, які залипали б пил, утворюючи абразивну пасту, яка б ще більше зносила ланцюг.

 

Готово!

Таким чином перевірений велосипед ми налаштуємо і зможемо почати їздити на ньому, або відвеземо його до сервісу, тому що потрібно буде подивитися на нього трохи ретельніше. Якщо у вас немає часу на огляд чи ремонт, зверніться до найближчого сервісу для велосипедів, чим швидше, тим краще, адже найближчими тижнями майстри у цих сервісах будуть мати багато праці.

Liberta Tour бажає вам багато щасливих кілометрів та море чудових вражень!

 

Užitečné odkazy

 

Автор: Liberta Tour

Джерело: архів автора, libertatour.sk

Порівняння матеріалів функціональної білизни

Поради від експертів

Як працює функціональна білизна? Ми порівняли матеріали та їх властивості.

Як вибрати трекові палиці?

Поради від експертів

Потрібна допомога у виборі правильних трекінгових палиць і не знаєте, до кого звернутися? Наша стаття тут, щоб зробити цей складний вибір максимально простим для вас.

Як випрати пуховик

Поради від експертів

Ми відповімо на найпоширеніші запитання для всіх, хто не знає, як доглядати за своїм пуховиком. І додамо трохи інформації про пух як такий.