Перейти до категорій товарів Перейти до кошика Перейти до навігації

Мені не цікаві знижки та акції, хочу приховати панель.

Як правильно одягнутися для поїздки велосипедом?

Який одяг обрати для велопрогулянок влітку, в дощ чи взимку? Одним словом, як підібрати правильний одяг на будь-яку погоду? Це те, що Якуб Влчек, велогонщик і альпініст, порадить вам у сьогоднішній статті.


Зміст:


Вступ

Як правильно одягатися для їзди на велосипеді? Проста відповідь на це просте запитання: щоб ми відчували себе добре. У мене немає конкретної універсальної відповіді, скоріше я поставлю кілька запитань за ранковою кавою перед стартом. Має значення, чи ми одягаємося для поїздки в сусіднє село до бабусі на обід, чи для багатоденного забігу. Шосе чи МТБ (Mountain Bike)? Або хіт останніх років - гравійний велосипед? Погода? Пори року? Чи є ймовірність, що до нашого повернення температура значно знизиться, почнеться дощ чи, можливо, накрапатиме мряка? Чи хочу я мати комфорт і зручність, щоб мені нічого не заважало, чи волію економити грами? Чи хочу я засліпити оточення гідною футболкою, чи мені байдуже до дизайну? Чи хочу я мати вбрання для кожного варіанту, або ж мені потрібен універсальний варіант, щоб не займати місце в шафі? Чи хочу я змінити кілька футболок або віддаю перевагу одній, яка прослужить довго? (Жовтий, звісно ж... :-) ).



Штани

Для занять, де є ризик спітніти (а це іноді трапляється на велосипеді), бажано обирати повітропроникний одяг, який швидко відводить піт. 

Основою для всіх варіантів є велосипедні шорти з високоякісною антибактеріальною підкладкою. І одразу маємо на вибір три типи:

  • еластичні з підтяжками
  • еластичні без підтяжок 
  • вільні шорти з вкладишем, що виймається

Підтяжки утримують шорти на місці та запобігають неприємному "тягненню" на спині, поступовому сповзанню по стегнах або здавленню гумкою на талії. Варіант без підтяжок має лише одну перевагу перед цим - якщо вам потрібно зняти штани з будь-якої причини. Деякі люди не відчувають себе комфортно в обтягуючому одязі та обирають більш вільний варіант, який, наприклад, на 100% представлений в категорії ENDURO. Простіше кажучи, це тонкі обтягуючі шорти зі вставкою, які з'єднуються з верхніми шортами, виглядаючи як звичайний спортивний одяг. Я вважаю їх зручними для лісних поїздок, але варто зазначити, що неприємно, коли під такий вільний одяг залітає оса, і бідолаха з переляку починає відбиватися. 



Футболка

Я ношу під велофутболки тонкі функціональні футболки зазвичай сітчасті, щоб відводити піт від шкіри. На таку футболку спочатку підтяжки й зверху велофутболка. Мені подобається повна застібка-блискавка, коли футболку знімаю, речі не випадають з кишень. Кишені - це окрема тема. Для коротких поїздок це не має значення, для довгих - краще, щоб помістилося більше їжі, одягу тощо. Зручно мати одну кишеню на блискавці на додаток до трьох звичайних кишень. Можу порекомендувати, щоб блискавка не була над хребцями, коли ви поїдете кудись з рюкзаком, це досить натирає. Світловідбиваючі елементи - це, звичайно, непогано, багато виробників вміло "ховають" їх у логотип або дизайн футболки.

Практичними є утеплювачі для рук та утеплювачі для ніг. Вони не займають багато місця в одязі та зроблять перепади температур більш комфортними. Чи то на велосипеді, чи то після велопрогулянки в кафе. Просто виберіть правильну товщину... Додатково використовується залежно від ситуації жилет або куртка. Жилет займає менше місця й часто має сітку ззаду та вітрозахисний матеріал спереду. Куртка є вищого калібру і буде більше використовуватися під дощем. Легкі велокуртки зазвичай не дуже добре пропускають повітря, але для швидкого дощу вона підійде чудово. Під час Трансконтинентального заїзду та подорожуючи до Нордкаппу я використовував комбінацію жилета й куртки навіть під час зливи, вони намокли, але мені було досить тепло під час руху, і зрештою вони висохли. Вони компактні та легкі, тому немає сенсу брати з собою хоча б одну з них на кожну поїздку.



Несприятливі погодні умови

Поступово ми переходимо від гарної погоди до все більш потворної. Що носити, коли очікується зимовий дощ? Однозначно підійдуть довгі утеплювачі для ніг або прямі довгі штани. У холодну погоду коліна більше страждають. І через це в старості вони нам за це не подякують. Вода, швидше за все, буде постійно бризкати знизу, стікати по гомілках і потрапляти у взуття.

Одяг, який захистить від дощу

Утеплювачі або зимове веловзуття не варто залишати в шафі в таку погоду. Варіант "Gore-tex" має свої плюси та мінуси. Перш за все, потрібно вчасно визначитися з одягом.

Якщо ми промокнемо та залишимось після цього в мембранному одязі на тривалий час, наш поперек нам за це не подякує. Звісно, ми швидше зігріємось, що іноді бажано, а іноді ні. Класичний крій штанів може замотатись у ланцюгу, тому потрібно використовувати ремінь або гумку, щоб затягнути штанини навколо литки. Для вирішення цієї проблеми також випускаються спеціальні велосипедні штани з Gore-tex. Я б використовував їх, наприклад, під час екскурсій в Ісландії або Норвегії, коли очікується, що група буде повільною, і трохи комфорту під час очікування буде корисним. Мені більше подобається варіант з мембраною WINDSTOPPER®. Або в варіанті від Origos, або в універсальному "з бігових лиж одразу на велосипед". Вони намокають трохи раніше, ніж штани з Gore-tex, але в них можна їздити постійно, навіть коли немає дощу. В штанах для бігових лиж я пройшов більшість довгих осінніх і зимових змагань, будь то дощ, злива, сльота, замерзаючий бруд, сніг або температури значно нижче нуля, і не було холодно, поки я продовжував рухатися.



Одяг взимку

На термофутболку я одягаю зимовий одяг, зазвичай додаю жилет (без пуху спереду, з сіткою ззаду). Водонепроникний шар в даному випадку, як не парадоксально, я вирішую за допомогою куртки з Gore-tex. Крім відносної сухості та тепла, мені подобаються великі кишені, в яких дуже зручно тримати змінний одяг. І капюшон! Я беру також з собою легкий пуховик або жилет. Передусім з міркувань безпеки. Прокол, падіння або інша причина припинення руху зазвичай трапляється вночі, після броду або дощу. А мокре, виснажене тіло дуже швидко замерзає. І дуже замерзає. Зрештою, я проїхав половину маршруту в пуховику, а зверху - куртка з Gore-tex. І відповідні рукавички, звичайні рукавички для гір. Першими починають відчувати холод пальці. Крім того, що це неприємно, через деякий час великий палець перестає рухатися.



А як щодо черевиків і шолома?

Знову ж таки, вибір взуття залежить від рельєфу місцевості та способу їзди. Будь-який тип контактних педалей, безумовно, вартий того, щоб передавана енергія при педалюванні значно збільшилась. 

MTB контактні педалі - існує кілька виробників педалей, які відрізняються дизайном і ціною. Саме взуття змінюється в залежності від використання:

  • туризму
  • продуктивності
  • для перегонів

Туристичне взуття часто на перший погляд схоже на класичні черевики для прогулянок, вони також мають шнурівки. Вони м'якші, кріплення для педалей заглиблені в підошву, тому в них легше ходити. Вони мають гумову підошву, щоб не ковзати по камінню (остерігайтеся слизьких педальних шипів). Хороший варіант для екскурсій, поєднаних, наприклад, з оглядом замку або короткою прогулянкою до гарного оглядового майданчика. Співвідношення пересування на велосипеді та пішки становить приблизно 50:50. Але вони незручні для тривалих поїздок. Згодом на м'яку підошву починає тиснути педаль, шнурівки не дають змоги послабити та затягнути взуття у відповідь на набряк ніг під час їзди. Порівняно з іншим взуттям, вони важчі. 

Категорія продуктивності є найбільш універсальною і може використовуватися для всіх типів поїздок. Черевики пристосовані для їзди по бездоріжжю, тому очікується періодична ходьба/штовхання велосипеда. Ви можете звикнути до клацання шипів при ходьбі, і вони мають пряжку або систему застібки "боа", яку зазвичай можна регулювати під час їзди. Співвідношення пересування на велосипеді та пішки становить приблизно 75:25. Взуття зручне для їзди та відносно комфортне для ходьби. Оболонка підошви зазвичай пластикова або карбонова і має різні шипи для більш комфортної ходьби. Деякі моделі мають підошву Vibram, тут комфорт за рахунок ваги. Я вважаю, що таке взуття добре підходить для гоночних велоперегонів, таких як 1000 миль, Bohemia divide тощо.

 

     Про автора

Якуб Влчек

Якуб займається велоспортом. Він доповнює свої велоподорожі скелелазінням, а оскільки він також є любителем пива, то часто заїжджає на пивоварню під час своїх поїздок. Серед його досягнень - MATTERHORN Zermatt (зимове сходження), GRANDES JORASSES North Face та ISLAND крос-кантрі MTB. На додаток до широкого спектру спортивних досягнень, йому подобається досліджувати пиво і пивоваріння, чим він займається в Університеті науки і технологій, де він захищає докторську дисертацію. 

 

На перший погляд, гоночне взуття може не надто відрізнятися від спортивного, але секрет криється в матеріалах. Менша вага та жорсткість карбонової оболонки забезпечують високу передачу енергії при педалюванні, але взуття ще менш зручне для подальшої ходьби. До того ж, це теж не надто дешево. Їзда:ходьба - 90:10

Веловзуття для шосейних гонок призначене для максимальної передачі енергії при педалюванні, вони легші та не підходять за довгої ходьби. Шипи є пластикові, вони відносно швидко зношуються при ходьбі та потребують заміни. При ходьбі носок піднімається вгору, черевики ковзають і є абсолютно негнучкими. Під час їзди, однак, є тільки позитивні моменти. Великий шип розподіляє тиск на більшу частину підошви, тому не тисне навіть після тривалої їзди. 

Часто виникає питання, чи варто купувати дві пари черевиків - один для MTB, а інший для шосе. Це не обов'язково, звичайно, можна їздити й так. Принаймні, спочатку. Одного разу мене спонукало купити веловзуття для шосе не стільки бажання підвищити продуктивність, скільки комфорт від того, що одного разу я повернувся з лісу в брудних, мокрих черевиках, а наступного дня зміг виїхати в чистому та сухому взутті. Лише згодом я усвідомив більшу ефективність контактного педалювання.

Бажано обирати взуття на розмір більше. Після кількох годин їзди на велосипеді ноги набрякають і розтираються до крові у замалому взутті.
Невід'ємною частиною велоспорту є шолом. Останні також поділяються на шосейні та МТВ. Захисна функція повинна бути у них однакова, тому вся справа в дизайні або аеродинаміці. 

Висновок

Трохи підсумуємо. Важко знайти універсальний одяг для всіх видів діяльності. У поїздці з друзями мені подобається мати трохи комфорту за рахунок більшої ваги і меншої швидкості, але в перегонах комфорт відходить на другий план. З іншого боку, чим довший заїзд у погану погоду, тим зручніший і важчий одяг я беру. Наприклад, куртку з Gore-tex та зимові рукавички.

 

Аксесуари для поїздки на велосипеді:

 

Корисні посилання

 

Автор: Якуб Влчек 

Джерело: архів автора

Як підкорювати феррати — для початківців

Поради від експертів

Феррати — це захоплююча активність для всіх любителів активного відпочинку та адреналіну. Куди піти на феррати у нас і що взяти з собою? Про все це ви дізнаєтеся в нашій сьогоднішній статті, яку для вас підготувала інструкторка зі скелелазіння та тестувальниця 4camping Тереза Павлікова.

Як боротися з комарами? Поради для подорожей та дому

Поради від експертів

Хочете насолоджуватися літом без сверблячих укусів? Прочитайте наші поради!

Як обрати сандалі, щоб ваші ноги були в безпеці та комфорті?

Поради від експертів

Відпочинок для ніг, зручне взуття для спекотних днів, стильний аксесуар, а також надійний партнер для складних місцевостей – усе це можуть бути сандалі.

Вибираємо для вас

Сумка під сідло Just One Drive 3.0 S

399 грн (7.52 %) 369 грн

Порівняти

Сумка на раму Acepac Zip frame bag MKIII M

1 879 грн (10.1 %) 1 689 грн

Порівняти

Сумка на кермо Acepac Bar Drybag 16L

1 899 грн (10.01 %) 1 709 грн

Порівняти

6 989 грн

Порівняти

Сумка на кермо Acepac Bar Roll

3 129 грн (9.91 %) 2 819 грн

Порівняти

Сумка на раму Ortlieb Fork-Pack 4,1 L

2 559 грн

Порівняти

Сумка на кермо Acepac Bar Bag MKII

2 739 грн (9.86 %) 2 469 грн

Порівняти