У наступній статті ми підготували для вас кілька порад про те, як зробити болдеринг для дітей ще цікавішим.
Лазіння зазвичай саме по собі розвага для дітей. Однак в будь-якому випадку використовувати ігри доречно, оскільки вони розвивають рухові навички і покращують техніку лазіння. Це змушує дітей пробувати нові кроки й рухи. Всі ігри можна використовувати на болдері, деякі навіть при лазінні з мотузкою. Всі ці ігри добре себе зарекомендували, коли я керував альпіністським гуртком. Наймолодші діти (приблизно 7 років) могли годину тільки грати, для найстарших (15-18 років) ігри слугували лише для урізноманітнення тренувань.
1. Пошук скарбів
На стіні розміщуються скарби (це можуть бути шматочки паперу, камінці, що завгодно). Діти підійматися і намагаються дістати якомога більше скарбів, не впавши. Перемагає той, хто назбирає найбільше.
2. Павук
Учаснику дається один зачеп, за який він тримається однією рукою протягом усієї гри. Він може використовувати будь-які кроки ногами та змінювати їх під час гри. Другою рукою він намагається дотягнутися до якомога більшої кількості зачепів. Гра закінчується, якщо учасник падає або вже торкнувся всіх зачепів, до яких дотягнувся. Виграє той, хто зуміє доторкнутися до найбільшої кількості зачепів.
3. Спільне складання маршруту
У гру можна грати лише на стіні для болдерингу, і для неї потрібні принаймні два учасники. Перший учасник виконує три кроки (кожен використаний зачеп враховується за крок). Другий учасник повторює ці кроки руками (ногами може використовувати будь-які) і додає ще три кроки. Наступний учасник повторює всі кроки з самого початку і додає ще три кроки. Той, хто падає під час сходження, виходить з гри, а інші гравці продовжують. Гра йде по колу, і переможцем стає той учасник, якому єдиному вдасться не впасти.
4. Винахідник маршруту I
Гра проводиться в парах. Один учасник підіймається власною вигаданою стежкою, інший повинен повторити шлях (у нього більше спроб, мета - спробувати нові кроки та рухи). Варіант ви визначаєте самі, чи будете ви повторювати лише рухи руками чи й ногами. У наступному турі гравці обмінюються ролями.
5. Винахідник маршруту II
Гра знову проводиться парами. Один гравець підіймається, інший вказую йому зачепи. Добре мати під рукою якусь палицю, якою винахідник вказуватиме на зачепи, словесні вказівки відволікають того, хто лізе, і він не може повністю сконцентруватися на сходженні.
6. Підйом наосліп
Гравцю зав'язуються очі хусткою. Ми можемо, але не повинні йому радити. Піднімаючись, учасник більше залучає інші органи чуття.
7. Безногий
Під час підйому використовуємо лише одну ногу. Як варіант, ми можемо використовувати обидві ноги, але ми не повинні робити жодних кроків. Ногами можна торкатися лише структури стіни, або ми навантажуємо їх так званим тертям.
8. Тихоніжка
Дуже хороша гра для вдосконалення техніки постановки ніг. Гравці повинні підійматися таким чином, щоб наступаючи на зачепи не було чути жодного звуку. Найкращий спосіб виконати завдання - зупинити ногу над зачепом перед тим, як наступити на нього, уважно поглянути на зачеп і стопу обережно поставити на кінчик, не торкаючись стіни, а потім навантажити ногу і перенести на неї вагу.
9. Підйом на швидкість
Заздалегідь заміряємо тривалість маршруту. Час обчислюється від підйому ноги від землі до торкання верхнього зачепу.
10. Сніговик
Гра, підходить для більшої групи дітей. Один з гравців - сніговик. Коли сніговик підходить до стіни, всі гравці повинні повиснути на стіні. Потім сніговик визначає, якими кінцівками дозволяється триматися гравцям. Наприклад, дві руки та права нога. Гравці повинні слідувати інструкціям. Сніговик трохи зачекає, а потім змінить команду (наприклад, ліва рука, ліва нога або обидві ноги та права рука тощо). Гравці точно виконують дані вказівки й поступово виходять з гри, коли втрачають сили. Останній, хто витримає на стіні, виграє і стає сніговиком на наступний раунд.
11. Хвости
Двоє гравців отримують хвости (що є під рукою, зазвичай використовуються петлі або стропи, засунуті в штани). Вони вилазять на стіну і намагаються вкрасти один в одного хвіст (тобто вхопити петлю і витягнути її зі штанів). Хто отримає хвіст іншого, той переможець і гра закінчується.
12. Електрика
До верхньої частини стіни кріпимо мотузку, яка проходить на певній відстані від стіни. Оскільки мотузка проводить електрику, учасники повинні пролізти під мотузкою, але не торкатися її. Хто торкається, той виходить з гри. Коли всі гравці пролізуть під мотузкою, вона наблизиться ближче до стіни та почнеться другий раунд.
13. Обмін позиціями
Два учасники обмінюються позиціями на стіні, не торкаючись ногами землі. Тобто, той хто праворуч дістанеться ліворуч і навпаки. Гра розвиває спілкування та співпрацю учасників.
Сподіваємось, що завдяки цим порадам ви отримаєте багато нових приємних вражень на болдері разом з дітьми.
Джерела: архів автора, pixabay.com, unsplash.com